Veelgestelde vragen (FAQ)

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen in de eibabo® store

Aanmelding & login

Ik ben mijn wachtwoord vergeten! Wat moet ik doen?

Bent u een geregistreerde gebruiker en bent u bij het aanmelden (login) uw wachtwoord vergeten? Geen probleem, onder het invoerveld voor uw e-mailadres en wachtwoord vindt u een link met de omschrijving "Wachtwoord vergeten?" Met deze link opent u een formulier; vul uw e-mailadres dat u bij de bestelling hebt gebruikt, in en verstuur het formulier. Na een controle door het systeem ontvangt u automatisch een e-mail met een nieuw, willekeurig gegenereerd wachtwoord. Meld u daarmee aan en kies vervolgens in "Mijn account" onder "Persoonlijke gegevens" een nieuw wachtwoord naar keuze.

1
Waarom moet ik me bij eibabo® registreren?

De registratie is nodig om bij uw bezoek aan de eibabo® technology stores gebruik te kunnen maken van alle gratis beschikbare tools.

Indien u voor een eventuele bestelling de store eerst wilt testen (verzendkosten, beschikbaarheid, betalingsmethoden enz.), raden wij u aan om u bij het systeem te registreren voordat u bij wijze van test een winkelmandje vult.

Een registratie is volledig vrijblijvend, omdat uw gegevens pas bij een bestelling worden gebruikt voor de verdere verwerking van uw order.

Natuurlijk kunt u ook zonder voorafgaande registratie een winkelmandje vullen, maar het is bv. mogelijk dat leveringen in een bepaald postcodegebied van een land niet mogelijk zijn of dat betalingsmethoden in specifieke landen of bezorggebieden uitgesloten zijn, terwijl deze vóór uw aanmelding wel nog in het winkelmandje worden weergegeven.

Omdat wij wereldwijd leveren, moeten wij gebruikmaken van een zeer complexe database, die in zeer korte tijd allerlei controles online uitvoert. Het gaat hierbij vooral om de berekening van belastingen en verzendkosten. Pas door uw registratie en aanmelding kunnen alle parameters individueel worden gecontroleerd en weergegeven.

Bij een registratie hoeft u slechts een eenvoudig formulier in te vullen. Berekeningen van verzendkosten en leveringsservices kunnen daardoor 100% nauwkeurig vooraf worden gecontroleerd.

1
Heb ik voor een eerste bestelling de juiste eibabo® store en taal gekozen?

eibabo® is beschikbaar in veel landen en in totaal 14 verschillende talen. Selecteer daarom voorafgaand aan uw bestelling de juiste shop. De Nederlandse eibabo® store kunt u via www.eibabo.com, maar ook via www.eibabo.nl bereiken. Een landspecifieke shop kan in meerdere talen beschikbaar zijn, zo beschikt bv. www.eibabo.fr over 4 talen (Frans, Spaans, Engels en Duits).

Na het inloggen vindt u uw bestelgegevens alleen in de winkel waar u de bestelling hebt geplaatst. Houd er ook rekening mee dat alle correspondentie en standaard e-mails worden verzonden in de taal die u bij de bestelling hebt gekozen.

Typische berichten zijn bijvoorbeeld:

  • Technische bevestiging van de orderontvangst door het systeem (automatisch gegenereerde e-mail)
  • Orderacceptatie en bevestiging van de leveringstermijn
  • Algemene informatie
  • Weigering order
  • Annulering
  • Ontvangstbevestiging van de betaling (bij betaalwijze "vooruitbetaling")
  • Vertraging van de levering
  • Informatie over de levering met een tracking link om de zending te volgen
  • Ontvangst reclamatie
1
Ik ben bij eibabo® aangemeld, maar kan mijn bestellingen niet vinden!

Na het inloggen vindt u uw bestelgegevens alleen in de winkel waar de bestelling oorspronkelijk werd geplaatst. De eibabo® stores met hun taal/subshops zijn verschillende systemen. Het is (momenteel) niet mogelijk bestelgegevens in verschillende subshops beschikbaar te stellen. Controleer daarom of de bestelling daadwerkelijk heeft plaatsgevonden in de winkel waar de gegevens momenteel niet te vinden zijn (controleer hierbij eibabo.com of de landspecifieke shop of de shop in een andere taal). In geval van twijfel helpen wij u graag en zullen wij de zaak voor u controleren. Meld u aan via de mogelijke contactgegevens en houd voor de controle alle relevante informatie klaar, bv. factuur- en afleveradres, optioneel klantnummer en bestelgegevens (wat besteld is en wanneer).

1

Top 3 FAQs

1. Ik heb een verkeerd artikel bij eibabo® besteld of wil het gekochte artikel zonder opgave van redenen retourneren.

Bij eibabo® kunnen consumenten bestelde artikelen binnen 14 dagen na levering retourneren (zie herroepingsrecht in de Algemene Voorwaarden).

Het is zeer nuttig, indien u ons vooraf meedeelt dat u goederen wilt retourneren; zo kunnen wij u alle relevante informatie over het retourproces toesturen. Dit kan telefonisch, per e-mail of idealiter direct via het gedeelte "Mijn account" (na het inloggen, alleen voor geregistreerde gebruikers).

In het gedeelte "Mijn account" vindt u een zeer duidelijk overzicht van uw bestellingen met uitgebreide mogelijkheden voor communicatie in uw landstaal met de specifiek aan u toegewezen persoonlijke klantenadviseur. Meld u aan bij uw eibabo® store waar u de desbetreffende bestelling hebt gedaan. Dit gebeurt via het pictogram van het mannetje in het hoofdmenu. Na succesvol inloggen in de eibabo® desktopversie ziet u aan de linkerkant het gedeelte "Mijn account". In de eibabo® mobiele versie klikt u na succesvol inloggen links op het menupictogram met de 3 horizontale strepen. Daar vindt u de inhoud van "Mijn account", uw persoonlijke klantenaccount.

Selecteer vervolgens "Besteloverzicht". Al uw bestellingen worden chronologisch weergegeven en bij elke bestelling staan 3 pictogrammen: het ballonpictogram, infopictogram en herhalingspictogram. Via het ballonpictogram bereikt u de communicatieterminal met uw persoonlijke klantenadviseur incl. alle voorgaande berichten betreffende de bestelling. In dit gedeelte kunt u ons via de knop "Nieuwe vragen over de bestelling", vragen of informatie sturen, die wij zeer snel verwerken. Selecteer in het contactformulier als reden van de aanvraag "Retour" of "Algemene informatie" en deel ons de volgende nuttige gegevens mee:

- hoeveelheid van het artikel dat moet worden teruggegeven

- artikelnaam, fabrikant of artikelnummer van de fabrikant

Via het infopictogram ziet u de inhoud van de geplaatste bestelling en vindt u alle relevante productinformatie. Het herhalingspictogram dient om het winkelmandje opnieuw te vullen met de inhoud van deze bestelling.

2. Welke verzendkosten worden berekend?

De verzendkosten vindt u via een link in de buurt van de artikelprijs. De verzendkostenoverzichtspagina vindt u in het servicegedeelte van het hoofdmenu (desktopversie) of in de voettekst (mobiele versie).

Indien voor het betreffende afleverland geen vaste prijs per bestelling bestaat voor de geselecteerde verzendwijze, wat meestal het geval is voor alle EU-landen en Zwitserland (zie verzendkostenoverzichtspagina), worden de verzendkosten berekend op basis van de gewichten en afmetingen van de artikelen in uw winkelmandje, het afleveradres en de geselecteerde verzendwijze. Gewichtsafhankelijke verzendkosten worden over het algemeen berekend voor leveringen in derde landen en in Liechtenstein en IJsland (DHL EXPRESS of DHL INTERNATIONAL). Een herberekening van de verzendkosten in het winkelwagentje vindt alleen plaats als er meerdere artikelen aan het winkelwagentje zijn toegevoegd of als het leveringsland of de verzendmethode is gewijzigd.

3. Zijn er bij eibabo® kortingen voor wederverkopers of vaste klanten?

Gepubliceerde eibabo® kortingen gelden in gelijke mate voor alle klanten, ongeacht of het consumenten (particuliere klanten) of zakelijke klanten zijn. Wel is het mogelijk om klantspecifiek bijzondere voorwaarden voor het gehele assortiment of voor bepaalde artikelen of fabrikanten vast te leggen. Dit wordt normaliter pas na de eerste bestelling gecontroleerd en toegestaan en is afhankelijk van de geplande omzet. Stuur een aanvraag voor deze controle rechtstreeks naar info@eibabo.com met kopie aan Lars.Heller@eibmarkt.de of gebruik de in de store vermelde contactmogelijkheden.

Deze mogelijkheid is zeer interessant voor vaste klanten die met de eibabo® store zeer vertrouwd zijn en die regelmatig bestellingen plaatsen; deze bestelwaarden kunnen eventueel onder de grenswaarden voor het toekennen van kortingen liggen.

Antwoord niet gevonden? Wij staan ​​altijd voor u klaar. Uw eibabo® klantenserviceteam.

Gebruik ons contactformulier om ons uw vraag te stellen: Contact Formulier